Ieguvumi un zaudējumi - bezcigaretes.lv

Ieguvumi un zaudējumi

Lai pārtrauktu smēķēšanu, vispirms jābūt  motivācijai. Neviens neizlemj šo soli spert tāpat vien, aiz gara laika.

Tāpēc ir labi sākt sarunu ar sevi, godīgi sarakstot savus individuālos ieguvumus un zaudējumus no smēķēšanas pārtraukšanas īstermiņā un ilgtermiņā. Ja rakstīšanas brīdī pārliecinošāki šķiet ieguvumi no smēķēšanas turpināšanas, piemēram, socializēšanās darbavietā ar smēķējošiem kolēģiem, visticamāk, tradīcija tiks turpināta. Var jau sev iestāstīt, ka iespējams turpat stāvēt kopā ar smēķētājiem, sarunāties un nesmēķēt, bet realitāte parasti izrādās citāda. Vai arī – kamēr veselības riski šķiet abstrakti, bet smēķēšanas bauda ir reāla, vai ir pamats prognozēt, ka smēķēšanas pārtraukšanas plāns ir reāli izpildāms?

Ieguvumi Zaudejumi

Kad godīgi sarakstīti ieguvumi un zaudējumi, kļūst acīmredzami, vai šobrīd pietiek motivācijas pārtraukt smēķēšanu. Arī tad, ja motivācijas nepietiek, vērts pamēģināt dažas dienas nesmēķēt. Iespējams, izbaudot pirmos fiziskos ieguvumus no dzīves bez smēķēšanas, par ko vairāk šeit, vismaz īstermiņā ieguvumu saraksts strauji pieaugs.

Kad izskatās, ka motivācijas pietiks, jāraksta uz lapas visi ārējie ierosinātāji jeb trigeri, kas parasti pamudina uzsmēķēt. Tad jāizdomā veidi, kā no tiem izvairīties. Piemēram, ja svarīgs ieguvums ir tas, ka kolēģi aicina uzpīpēt, un nav pārliecības, ka izdosies atteikt, labāk smēķēšanas pārtraukšanas pirmajā mēnesī paņemt  atvaļinājumu. Ja liels ieguvums šķiet tas, ka ļoti patīk ballītēs kopā ar alkohola lietošanu uzsmēķēt, kādu laiku no ballītēm jāizvairās.

Tabula

 

Saistītie raksti